Dekan Yardımcıları

YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ

                         DEKAN YARDIMCISI

        GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç
Bu yönergenin amacı, Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin eğitim, araştırma
ve sağlık hizmeti alanlarındaki amaç ve hedefleri doğrultusunda, Dekan
Yardımcısının görev, yetki, sorumluluk ve çalışma esaslarını belirlemektir.

Kapsam
Bu yönerge, Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısının
belirlenme, görev, yetki, sorumluluk ve çalışma esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak
Bu usul ve esaslar, Yakın Doğu Üniversitesi Akademik Teşkilat ve İşleyiş
Yönetmeliği’nin ilgili hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar 

Bu yönergede geçen;

  • Üniversite: Yakın Doğu Üniversitesi’ni,
    Fakülte: Tıp Fakültesi’ni,
    Dekan: Tıp Fakültesi Dekanını,
    Fakülte Kurulu: Tıp Fakültesi Kurulu’nu,
    Fakülte Yönetim Kurulu: Tıp Fakültesi Yönetim Kurulunu,
    Eğitim Koordinasyon Komisyonu: Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi
    Eğitim Koordinasyon Komisyonunu
    Öz Değerlendirme Komisyonu: Yakın Doğu Üniversitesi Tıp Fakültesi Öz
    Değerlendirme Komisyonunu
Dekan Yardımcısının Belirlenmesi

1. Profesör ve/veya Doçent unvanına sahip öğretim üyeleri arasından Türkçe ve
İngilizce Tıp Fakültesi Programlarına yönelik ayrı ayrı belirlenen isimler, Dekan
tarafından Üniversite Yönetim Kuruluna önerilir.
2. Dekan Yardımcısı 2 yıl süre ile görev yapmak üzere seçilir.
3. Göreve getirilen öğretim üyesinin dekan yardımcılığından çekilme isteği,
Dekana bildirmesi ile yürürlüğe girer.

Dekan Yardımcısının Görev, Yetki ve Sorumlulukları

1. Lisans eğitim programlarını, eğitim-öğretim faaliyetlerini ve sınav takvimini
Eğitim Koordinasyon Komisyonu iş birliğinde planlamak, uygulamak ve
devamlılığını sağlamak
2. Fakülte kadrosu dışındaki öğretim üyesi/elemanlarının görevlendirme talebi
yazışmalarını yapmak
3. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından belirlenen öğrenci yönderlerinin
Öğrenci Dekanlığına bildirilmesi hususunda gerekli yazışmaları yapmak
4. Eğitim politikalarının geliştirilmesine katkı sağlamak
5. Eğitim programlarının akredite edilmesi için çalışmalar yapmak
6. Öğrenci danışmanlık hizmetlerini düzenlemek ve denetlemek
7. Çalışma odaları ve dersliklerin ihtiyaçlarını belirlemek ve denetlemek
8. Yeni kayıt öğrencilerin uyum etkinliklerinin organizasyonunu sağlamak
9. Mazeret sınav isteklerinin değerlendirmek ve sonuçlandırmak
10. Fakülte bünyesindeki diğer komisyonlarla birlikte program düzenlemeleriyle
ilgili çalışmalar yapmak
11. Öğrenci sportif ve kültürel etkinliklerinin izinlerini değerlendirmek
12. Fakülte bünyesindeki öğrenci kulüplerini ve etkinliklerini gözden geçirmek ve
denetlemek
13. Anabilim Dalı Başkanları ile ders dağılımlarının dengeli bir şekilde
yapılmasını sağlamak
14. Çalışma ortamında güvenliği sağlamak için gerekli önlemleri almak
15. Değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarına destek olmak
16. İç ve dış paydaşlardan geri bildirimler almak
17. Gelen ve giden evrakların kayda alınarak izlenmesini sağlamak ve kayıt
sisteminde takip etmek
18. Yönergenin uygulanması ile ilgili görüş ve önerilerini paylaşmak
19. Görev alanındaki kurul ve komisyon çalışmalarını takip etmek
20. Dekan adına mevzuatta belirtilen görevleri ve devam eden işleri Dekanın
olmadığı durumlarda vekaleten yönetmek
21. Teslim edilen evrakın saklanması, arşivlenmesi ve gerektiğinde yeniden
kullanılabilmesi için gerekli şartları hazırlamak
22. İşlemlerin yazışmalarını elektronik ortamda (Elektronik Belge Yönetimi
Sistemi- EBYS) yapmak
23. Yapılan iş ve işlemlerde amiri bilgilendirmek ve yapılamayan işleri
gerekçeleriyle açıklamak
24. Fakültenin kendi performansını değerlendiren birim içi değerlendirme raporunu
hazırlamak
25. Öz Değerlendirme Kurulunda temsiliyet gerçekleştirmek ve sürece destek
olmak

Yürürlük ve Yürütme

Yürürlük
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme
Bu Yönetmelik hükümlerini Rektör yürütür.

Dekan Yardımcıları
Prof. Dr. Selda ÖNDEROĞLU
Prof. Dr. Aysel KÜKNER